Alla inlägg under mars 2011

Av Crissi - 23 mars 2011 17:46

Jag fick en beställning på ett kort som skulle vara till ett par som gifter sig. Men med på kortet skulle det också finnas att de väntar bebis och att de har köpt en lägenhet. En utmaning som hette duga! Fick fundera länge på hur jag skulle göra, men inte FÖR länge, för det skulle vara klart på ca 1,5 vecka. 


Men såhär blev det:

Kortet har ju som synes lite kärlekstema. Sen har jag satt två "knappar", en på var sida om bandet som går över. På den ena är det en hand och på den andra en fot, de fick symbolisera bebisen. Sen satte jag en liten nyckel i blombuketten som ska symbolisera nyckeln till deras nya lägenhet. Beställaren verkade glad och nöjd i alla fall. :) 


Detaljbild. 


Innuti kortet. En liten vit "prick" att skriva sin hälsning på.


Och så baksidan. Hjärtat utanpå och innuti sitter upphöjda på 3D-kuddar.


  

Av Crissi - 21 mars 2011 15:44

En rolig golfargubbe pryder detta kortet. 


Jag har lackat bokstäver och den lilla golfbollen.   


Ett påskkort till har jag också gjort. Inte så lång tid kvar... 

Emelie var här i förra veckan så det kanske blir lite uppdateringar nu de närmaste dagarna då vi hann producera en del. :) 



Av Crissi - 19 mars 2011 14:38


Ett beställningskort.
Till en händig kille som skulle få ett presentkort i ett byggvaruhus i födelsedagspresent. 




Ett 30-årskort. 


Av Crissi - 9 mars 2011 22:18

För ett tag sedan fyllde Linda år. Inte samma Linda som i förra inlägget fått en bebis, utan Dannes Linda. Min sambos brors flickvän för att vara exakt. Är så dålig på såndana där fina namn, men blir det inte svägerska?! 


I alla fall, Linda ÄLSKAR att åka till GeKås i Ullared, så det var bara givet att hon skulle få ett presentkort där när hon fyllde år. Linda är shoppingexperten där! En gång när vi var där så var där väldigt mycket folk, när de skulle stänga ropar de ut i högtalarna att det är så långa köer ut att man får handla mer, varpå Linda utbrister "Hörde ni? Man får shoppa mer!", och springer raskt åt motsatta håll som kasserna befinner sig på... Jag brukar alltid få åka med dem när de ska dit, och vi brukar skämtsamt säga att vi ska till paradiset. :) 


Kortet till presentkortet har därför titeln "One way ticket to paradise". 


När jag tänkte paradis så tänkte jag hysteriskt, mycket färg och form. Och eftersom jag skulle ge henne kortet och inte knöla ner det i ett kuvert så kunde jag bygga det rätt mycket på höjden med 3D-kuddar. 

Stjärnan och pilen är målade med crackelpaint. 

Den lilla biljetten fick jag med som en bonus när jag beställde Emelies födelsedagspresent bl a i en scrapbutik på nätet.


Av Crissi - 4 mars 2011 16:07

Dax för lite uppdatering! :) 

Har faktiskt gjort lite kort sista tiden som jag själv har skickat iväg. Jätteskoj! :)

Först var det min syster Regina som fyllde år.


 Vet att hon gillar vintagestilen, så det blev lite åt det hållet. Använde några detaljer som jag fick av henne i julklapp också. :)


  Har lackat fågeln med ett lack som krackelerar och blir jättesnyggt. 


Den här blomman fick jag bl a av syrran. Såå söt! Har satt dit ett litet hjärta på en ståltråd också. 


Sen var det Emelie som fyllde år. Jag stod där i sista sekund och fick bråttom till brevlådan, fast jag hade gjort kortet i väldigt god tid! Så bilden blev som den blev... 

Självklart fick Emelie en katt på sitt kort! Sitter en katt på insidan också. De vackra papperna har jag fått av mamma i julklapp. :) 


Sen har min syster Linda fått en underbar liten pojke. :) När jag gjorde kortet visste jag dock inte om det var en pojke eller flicka, så det blev ett könsneutralt kort. Den vackra stämpeln har jag lånat av Emelie. :) 


Även min tredje syster har fått en kort. Hon fyller 30år imorgon, men då är det ju lördag, så hon har fått kortet på posten idag. Hoppas hon inte hinner se det här först nu. :) 

Älskar dessa vacka papperna! 


Bokstäverna var helt vita från början, jag färgade dem och lade sedan ett 3D-lack ovanpå för att de skulle passa lite bättre in på kortet. 






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gillar du mina grejer?

Skicka mig ett mail om du är intresserad av något som jag har gjort.
crissi@tigerbeat.se

Skapa flashcards