Alla inlägg under november 2010

Av Crissi - 30 november 2010 23:00


Vi komma, vi komma från pepparkakeland...

Idag är jag på gott humör, så ni får se ett kort till idag. 





Av Crissi - 30 november 2010 19:45


  

Idag är julkort i form av ett paket. På stan blir det fler och fler som yr runder. Känns skönt att jag bara har en julklapp kvar att köpa! 


Av Crissi - 29 november 2010 19:45


  

Här kommer ett nytt julkort. Idag med lite detaljer i glansigt och extra juligt papper. Små halmbockar får pryda bakgrunden. Känner hur julen kryper närmre och närmre... 




Av Crissi - 26 november 2010 23:56


 

Här kommer ett litet julkort med häftiga gulddetaljer. 




Av Crissi - 26 november 2010 23:39

Min pappa fyllde år för ett litet tag sedan. Jag gjorde då en lite ask till hans present: 


  

Självklart fick han ett kort till också! 

Detta kortet har jag haft undanlagt ett tag för att ge till någon speciell. Emelie skulle en dag när vi scrappade plocka ut ett papper ur min hög som jag skulle göra ett kort av. Hon valde då detta pappret, ett av mina favoriter! Jag bara älskar ugglor! Vad man kanske inte ser på bilden är att kortet är ca 30cm högt. 


Framsida:

  

Ugglan är "lackad" med glossy accent. Bakom ugglepappret sitter ett papper med upphöjda små svarta prickar. Svarta stenar i hörnet och ett svart sidenband tyckte jag räckte som dekorationer till ett så vackert papper. 


Insidan innan text:

  


Och baksidan:

  



Av Crissi - 10 november 2010 15:22

Första tavlan till nya stället är klar. 

Det är verkligen sjukt svårt att få en bra och rättvis bild!! Det blåa är lite flammigt, men inte alls som på bilden! Men i alla fall, den ser ungefär ut såhär. 


      

Den är ganska stor för att vara av mig, tror den är 50x60 om jag minns rätt. 

Större än en tändsticksask i alla fall! :) 


Ovido - Quiz & Flashcards