Alla inlägg under maj 2010

Av Crissi - 21 maj 2010 12:26

Har gjort lite nya kort. 


Detta kortet gjorde jag till svärmor som fyllde år nu i maj. Blev en prickigt kort i bruna nyanser. 

  

En tårta i 3D. 

  


Insåg sen att det var röda dagar och fick bråttom att göra ett kort till min syster också. Ville då göra ett kort i helt andra färger och valde en pigg blå färg samt lila detaljer. 

  


En upphöjd liten skylt. 

  



Sen har jag en bekant som har fått en liten son. Det är såå skoj att göra babykort! 

  


Detaljbild.

  


Av Crissi - 11 maj 2010 22:09

Kom på precis innan vi skulle åka nästan att jag ju skulle fota kortet. Det blev lite hastigt och med helt fel objektiv, men men. 


  Gjorde detta födelsedagskortet till Malin som hade kalas i helgen. 

Bandet sitter runt hela kortet så man måste knyta upp rosetten för att kunna öppna det. Sen sitter den gröna skylten upphöjd på 3D-kuddar. Den vita lappen på skylten är också upphöjd för att få ännu lite mer effekt. 


   Inuti kortet satte jag en liten ficka med en tag i. Malin ville bl a ha en privatlektion i rallylydnad av mig så det fick hon. Den lilla tagen är ett litet presentkort. 


Av Crissi - 11 maj 2010 21:10

Fick brev från Emelie häromdagen. :) 

Det är så jäkla kul att få brev! Fick massa scrapprylar och två utmaningar. 


Detta innehöll paketet: 

  

Den första utmaningen var att göra ett kort. Jag skulle använda pappret högst upp med prickarna och fick sen bara använda saker ur paketet. 

Sist Emelie var här så valde jag ut just det mönsterpappret till henne som hon skulle göra ett kort av. Kul att se hur olika två kort kan bli som är baserat på samma papper. Här hittar ni Emelies kort: http://emelieochpyssel.blogspot.com.


Såhär blev mitt kort: 

  

Det var inte lätt, men det var väldigt roligt! 

Jag använda blommor och fjärilar. Satt först och skulle få ihop blommorna snyggt i en hörna för att till sista sätta dem i varsitt hörn. 

Den gula randen är baksidan på prickpappret. 


 En rolig fjäril i 3D. Den sitter på ett papper med upphöjda prickar. Känns väldigt kul att ta på. :) 

På baksidan satte jag även fast en av de runda cirklarna med texen "Får ej slängas! Handgjort med mycket tanke och omsorg. " Glömde fota den. 


I den andra utmaningen så skulle jag använda mig antingen av det blå/turkosa pappret eller det randiga i gult, lila, grönt och vitt. Jag fick lägga till egna saker och jag fick göra vad jag ville, det behövde alltså inte vara ett kort. 

Jag beslöt mig ändå för att göra ett kort och så fort jag såg det blåa pappret, de oranga knapparna, blommorna och pappret så bestämde jag mig för att göra ett lite tokigt kort. 


Det blev såhär: 

   Jag har inte använt knappar innan så det blev en utmaning. Hände en liten trollslända från knappen. Satte även på små knappar med texten "smile". 



Tack snälla Emelie för paketet!! :D 




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gillar du mina grejer?

Skicka mig ett mail om du är intresserad av något som jag har gjort.
crissi@tigerbeat.se

Ovido - Quiz & Flashcards