Alla inlägg under februari 2010

Av Crissi - 24 februari 2010 14:15

Har målat små tändsticksaskar. 

Man kan aldrig ha för många tändsticksaskar, de har en förmåga av att försvinna när man ska använda dem ändå. ;) 


  

  

Av Crissi - 18 februari 2010 14:26

Har gjort fler små stenar. 

Blir lite irriterad på mig själv bara, bilderna blir inte så bra på dem. Tycker de är mycket snyggare i verkligheten. De blir så blanka på bilderna, och får lite konstiga färger. Får se om jag kanske orkar ta nya och bättre bilder någon annan gång. 


Först ut en spaniel. 

  

Sen kommer en liten jack russle eller en dansk/svensk gårdshund kanske? 

  


Och sist en  rottweiler. (Den här rottisen har t ex inte så röd tan-färg i verkligheten.)

  

Av Crissi - 17 februari 2010 16:55

Har målat små stenar idag. 
Tänkte att man kan lägga dem i en blomkruka eller om man gör ljusdekorationer med stenar eller bara fritt.


Först en liten vit schnauzer. Tycker de är så söta. 

 


En liten valp.(Inte världens bästa bild... blänker lite precis vid örat på hunden.)

  


Av Crissi - 15 februari 2010 21:40

För ett tag sedan (i nov) sydde jag dessa specialdesignade hundhalsbanden. 

De första två var till två beardisflickor och det andra till en rottistjej. 

Sköna stoppade halvstryp med deras namn på. 


  

  

För något år sedan sydde jag även detta halsbandet: 


  

Detta halsbandet är fleecefodrat. 

Man kan ju få med vilken text man vill, hunden namn, kennelnamn, hemsideadress eller någon rolig text. 


Av Crissi - 13 februari 2010 22:39

Sista saken för idag.

Ett blockljus med små busiga pongovalpar på.


  



Av Crissi - 13 februari 2010 21:59

Har ju fått ett litet pysselryck, och när jag rotade i mina lådor så hittade jag de här:



Det är små påsklämmor som jag har målat. Det var 5 år sedan jag målade dem. Lite kul att de tittade fram. :) 

  

Av Crissi - 13 februari 2010 21:43

Idag har kreativiteten flödat i Halmstad igen.

Idag har det tillverkats äggkoppar. Eller ja, tillverkats är väl att ta i, men dekorerats i alla fall. :)

Det blev ett set med fyra äggkoppar, temat är givetvis beardisar.


  




Av Crissi - 13 februari 2010 02:54

Har gjort nya duktyngder idag. 
Många duktyngder är så tråkiga, vem vill ha fula plastfrukter hängandes i en snygg duk?  



Resultatet: 

  


  


Skapa flashcards